Kilpailun kuvaus

Kilpailutilanteessa myyjänä toimiva opiskelija kohtaa 20 minuutin myyntikeskustelussa yrityksen ostajan. Alkuerien ostajan profiili on luovutettu opiskelijoille hyvissä ajoin ennen kilpailua, joten he ovat voineet valmistautua asiakkaan kohtaamiseen. Myös ostajina toimivat yrityskumppanien ja korkeakoulujen edustajat on perehdytetty omaan rooliinsa ennen myyntikeskustelua.

Alkuerien parhaat kilpailijat pääsevät finaaliin. Tämän vaiheen ostajan profiilin kilpailijat saavat tietoonsa vasta tuntia ennen suoritusta. Yleisöllä on mahdollisuus seurata reaaliaikaisesti finaalisuorituksia järjestävän ammattikorkeakoulun tiloissa. Myyntikilpailu huipentuu illalla järjestettävään palkintojenjakogaalaan.

Best Seller Competition -myyntikilpailussa arvioidaan seuraavia asioita:

  • Aloitus – myyntitapaamisen hyvä haltuunotto ja keskustelusuhteen luominen
  • Tarvekartoitus
  • Ratkaisun esittäminen
  • Asiakkaan kysymysten käsittely
  • Myyntitilanteen päättäminen – sitoumuksen saaminen ja jatkosta sopiminen
  • Viestintä- ja vuorovaikutustaidot, yleisvaikutelma

Kilpailun arviointilomake löytyy tästä.

Kilpailun tuomaristo koostuu mukana olevien yrityskumppanien sekä korkeakoulujen edustajista.
Kilpailun päätuomarina ja arviointikriteerien kehittäjänä toimii Precedo Consulting.

Vuoden 2017 Best Seller Competition pääsponsori on Canon ja myytävä tuote Canon Easy. Lue lisää pääyhteistyökumppanista ja myytävästä tuotteesta sekä vuoden 2017 asiakastilanteen kuvaus

Jaa

 

 

Sosiaalinen media

   

                 

 

 


Kilpailussa mukana