Vuoden 2012 voittaja: Jamina Khadraoui

Nimi: Jamina Khadraoui

Best Seller -kilpailuvuosi: 2012

Ammattikorkeakoulu: Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Arvosana omasta Best Seller -kokemuksesta: 10

Nykyinen työnantaja ja titteli:  Carriage, Dubai, Key Account Manager & Team Leader

 

1. Kuinka kauan omasta Best Seller -voitostasi on?

Kuusi vuotta.

2. Mitä kilpailu antoi Sinulle? Mikä on paras muistosi kilpailusta?

Mielestäni hienoin asia on, että kuka tahansa voi menestyä kilpailussa. Itse en koskaan ollut esimerkiksi luokan kovaäänisin. Ei ole stereotyyppistä myyjän muottia mikä takaisi voiton. Itselleni isoin asia oli kilpailla oman itseni kanssa, uskaltaa olla rohkea. Oman mukavuusalueen laajentaminen on tärkeää ja mielestäni Best Seller Competition tarjoaa siihen erinomaisen, ”turvallisen” ja palkitsevan ympäristön. Kilpailu on myös hyvä ikkuna työelämään, siinä pääsee näkemään mahdollisia tulevia työtehtäviä ja verkostoitumaan huippuyritysten  kanssa.  Itse löysin kilpailun kautta kansainvälisen yrityksen jonne suoritin työssäoppimisen ja opinnäytetyön, sekä työllistyi suoraan valmistuttuani.

3. Oletko saanut hyödyntää kilpailua varten opittuja taitoja myöhemmin työelämässä?

Oikeassa työelämässä tilanteet harvoin ovat yhtä jännittäviä kuin kilpailussa. Kilpailun jälkeen tuli tunne, että selviää kyllä mistä prässistä vain. Omilla vuorovaikutus taidoilla ja johdattelevilla kysymyksillä saa niin kilpailussa, kuin työelämässäkin hyvin tilanteet pidettyä hallinnassa. Itsevarmuus vie pitkälle ja joskus ”fake it till you make it” asenteella. Isoin oppi oli, että vieraasta toimialasta huolimatta asiat voi oppia nopeasti.

4. Kannattaako kilpailuun osallistua?

Ehdottomasti rohkein mielin kannattaa osallistua. Todella arvokas kokemus joka parhaillaan avaa uusia ovia ja voi vaikuttaa urapolkuusi huomattavasti.

5. Terveisiä tuleville Best Seller -kilpailijoille?

Kokemuksesta kannattaa ottaa kaikki irti ja heittäytyä avoimin mielin mukaan.

- Jamina Khadraoui

 

Jaa

 

 

Sales Booster

Mercuri International toimi kevään 2019 Best Seller Competitionin Sales Boosterina. He "boostasivat" opiskelijoita kilpailuun erilaisin keinoin kevään aikana.

Katso, miten voit boostata oman myyntisi vauhtiin:

Myyjä asiakkaan liiketoiminnan kehittäjänä

Sales Booster -video 

Paisteja susille vai neuvottelutaitoja?

Onko myyntiorganisaationne täysi-ikäinen?

Kysy ja kuuntele

Motivaation merkitys ja johtaminen

Vastaväitemenetelmiä -video

 

-

Sosiaalinen media

   

                         

 

 


Kilpailussa 2019 mukana